شیشه ضد گلوله و ضد هجوم

شیشه ضد گلوله و ضد هجوم اتاق سرور(Bulletproof glass server room):  شاید در نگاه اول یک انتخاب کم اهمیت به نظر برسد. ولیکن باید به جوانب مختلف امنیت یک اتاق سرور بصورت عمیق و حرفه ایی نگاه کرد. شه لمنیت با مقاومت بسیار بالا همان شیشه ضد گلوله است. با دو یا چند شیشه به علاوه لایه PVB ساخته می شود. که در اثر حرارت یکپارچه شده و ساختار نهایی شکلمی گیرد. هرچه تعداد لایه ها و PVB افزایش یابد، استحکام آن بیشتر می شود.

شیشه ضد گلوله یکی از ابتکارات برجسته در عرصه تکنولوژی ایمنی است که تاکنون در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. این شیشه‌های نوآورانه توانسته‌اند استانداردهای جدیدی را برای ایمنی و حفاظت افراد و مقادیر گرانبهایشان تعریف کنند. در این مقاله، به بررسی عمقی تکنولوژی شیشه ضد گلوله خواهیم پرداخت و با شیشه ضد گلوله اتاق سرور آشنا خواهیم شد و نقش آن در مختلف صنایع را برجسته می‌کنیم.

تست میزان مقاومت شیشه ضد گلوله

خرید شیشه ضد گلوله و ضد هجوم

جهت حرید شیشه ضد گلوله و ضد هجوم مطابق با ابعاد و نیاز خود با شماره 09900199083 تماس بگیرید.جهت دریافت مشاوره فروش شیشه ضد گلوله همکاران ما آماده همراهی باشما هستند.

 تاریخچه شیشه ضد گلوله و ضد هجوم

تاریخچه شیشه ضد گلوله به سال‌های اولیه قرن بیستم بازمی‌گردد، زمانی که نیاز به حفاظت از افراد در برابر تهدیدات مختلف بیش از پیش اهمیت یافت. از آن زمان تاکنون، تکنولوژی شیشه ضد گلوله به طور پیوسته تکامل یافته و به بهبود ایمنی افراد کمک کرده است.

ساختار و عملکرد شیشه ضد گلوله و ضد هجوم

شیشه ضد گلوله از ترکیبات مختلفی تشکیل شده است که به ویژه ایمنی و مقاومت آن را در برابر ضربه‌های مختلف افزایش می‌دهند. این ترکیبات شامل لایه‌های مختلفی از شیشه و مواد پلیمری است که به یکدیگر متصل می‌شوند.

آیا میدانستید نوآوران تخصصی ترین تولید کننده درب ضد انفجار در کشور است؟ این مقاله را بخوانید:

درب ضد انفجار

کاربردها شیشه ضد گلوله درصنایع مختلف

شیشه ضد گلوله در طی سالیان متمادی به مختلف صنایع گسترش یافته است. از جمله کاربردهای اصلی آن می‌توان به استفاده در خودروهای لوکس، ساختمان‌های تجاری، نمایشگاه‌ها، و حتی لباس‌های ایمنی اشاره کرد. البته در بعضی موارد نیز جهت تولید کف کاذب با مقاومتی خاص نیز از شیشه ضد گلوله استفاده می شود.

مزایا و معایب شیشه ضد گلوله و ضد هجوم

استفاده از شیشه ضد گلوله دارای مزایا و معایب خاص خود است. از یک سو، این تکنولوژی می‌تواند افراد را در برابر تهدیدات مختلف محافظت کند، اما از سوی دیگر، وزن و قیمت بالای آن ممکن است محدودیت‌هایی را در کاربردهای بعضی موارد ایجاد کند.

 آینده و توسعه

با پیشرفت تکنولوژی، انتظار می‌رود که شیشه ضد گلوله بهبود‌های بیشتری را تجربه کند. این توسعه‌ها می‌توانند به افزایش عملکرد، کاهش وزن و افزایش دسترسی به این تکنولوژی منجر شوند.

شیشه  اتاق سرور کجا نصب می شود؟

شیشه ضدگلوله

  • چنانچه قصد راه اندازی اتاق سرور را دارید و یا می خواهید فضای اتاق سرور و محیط های اطراف انرا کاربردی تر نمائید.
  • وقتی نیاز دارید از فضای اتاق NOC  اتاق سرور و تجهیزات موجود در آن مانیتور کردن دیدار کنید.
  • هنگامی که به امنیت فیزیکی اتاق سرور فکر می کنید.
  • زمانی که احتمال هجوم به محیط اتاق سرور را می دهید.
  • مواقعی که احتمال انفجار را می دهید.

ابعاد شیشه  اتاق سرور چقدر است؟

ضخامت شیشه مقاوم در برابر گلوله اتاق سرور با توجه به توان  و استحکام مورد نیاز متفاوت می باشد. این اتاق نباید بزرگ و یا  خیلی کوچک باشد. چون استاندارد نبودن باعث ایجاد فضای پرت می شود. وقتی پشت میز کارتان نشسته اید باید با کمترین  پرت دید و کوری تصویر بتوانید محیط اتاق سرور و نقاط مورد نیاز را ببینید.

روش شکستن شیشه ضد گلوله:

با توجه به اینکه ضخامت شیشه های ضد گلوله متفاوت می باشد شدت ضربه ای که باعث شکستن آنها می شود نیز فرق دارد. گلوله تفنگ نمیتواند از بهترین مدل شیشه عبور کند و در بافت آن می ماند. این مدل شیشه ها مثل شیشه های لمینت تولید می شوند. در زمان تولید این مدل شیشه ها مواد PVB برای بالا بردن مقاومت آنها بکار می رود. شیشه های ضد گلوله با ضخامتی حدود 70 تا 75 میلیمتر تولید می شوند. گلوله و فشار زیادی که به گلوله وارد می شود باعث شکستن دو لایه شیشه می گردد اما بافت میانی بسیار مقاوم بوده و اجازه خرد شدن آن را نمی دهد. نوعی از شیشه ها نیز موجود می باشند که به صورت یک طرفه هستند به شکلی که ازیک طرف می توانند به طرف مقابل حمله کنند.

چگونه میزان مقاومت شیشه ضد گلوله اتاق سرور را محاسبه کنیم؟

ابتدا مواردی که به عنوان تهدید های اتاق در نظر بگیرید. نیاز های محل را مشخص و بررسی کنید. سپس برای هریک جوابی و راهکاری پیدا کنید. پاسخ های مشابه را فاکتور بگیرید. نتایج  باقی مانده خصوصیات- ابعاد -میزان مقاومت و…را نشان می دهد. شیشه مقاوم باید پاسخگوی  تهدید ها و نیاز های شما باشد.

اتاق سرور نوآوران کیان ارتباط پایدار

محل احداث: منطقه نظامی با حساسیت بالا

ابعاد:باید به گونه ایی باشد که بیشترین دید را به کار بر بدهد.

طول: باید به گونه ایی باشد که بر مقاومت دیوار های اطراف تاثیر منفی نگذارد.طول دیوار قابل  نصب:۵ متر -عرض دید مورد نیاز ۱۸۰ سانتی متر

عرض: باید بگونه ایی باشد که وقتی کاربر پشت میز کار خود قرار دارد به راحتی امکان رویت فضای مورد نظر را داشته باشد.عرض مورد نیاز ۹۰ سانتی متر

مقاوم در برابر گلوله:باید ابعاد گلوله ی مورد نظر را مشخص کرده و بر اساس ابعاد گلوله (کالیبر) ضخامت آن  را مشخص نمود. ضخامت ۶ سانتی متر دید مناسب: هرچه ضخامت بیشتر باشد ،شفافیت کمتری دارد.  و اولویت با استحکام و مقاومت  است. ضخامت شیشه از 7 میلی متر تا 75 میلی متر متغییر می باشد. برای افزایش استحکام شیشه می توان لایه ها را زیاد کرد. اما با این کار شکست نور بیشتر می شود.

آیا میدانستید نوآوران تخصصی ترین تولید کننده کف کاذب اتاق سرور در کشور است؟ این مقاله را بخوانید:

کف کاذب اتاق سرور

تشخیص شیشه ضد گلوله

هر شیشه زرهی، ضد گلوله نمی باشد. این جمله مثالی است برای ضرب المثل هر گردی، گردو نمی شود. شیشه های امنیتی استاندارد، از چند لایه ساخته می شود. این ساختار باعث ضخامت بیشتر، وزن سنگین و رنگ سبز در محصول گردد. اما باید توجه داشت که به هیچ وجه ایمن نخواهد بود. شیشه ضد گلوله سبک و نازک است. از بیرون از جنس شیشه و درون آن پلاستیکی مقاوم می باشد. ظاهری شبیه به شیشه معمولی دارد. به طوری که مهاجم نمی داند با ضد گلوله روبرو است. به دلیل شفافیت زیاد فضای پشت آن به راحتی قابل تشخیص می باشد. البته مدل ضد گلوله در رنگ سبز و زرد نیز وجود دارد که از مواد ناخالص ایجاد می شود. دارای قطر زیاد، کیفیت و قیمت کمتر است. شیشه به رنگ زرد از مواد رزین ساخته شده که کیفیت کمتری نسبت به مدل شفاف دارد .

عملکرد شیشه ضد گلوله

بعد از شکستن شیشه، ترک ها با سرعت 10000 کیلومتر بر ساعت منبسط و انرژی را منتشر می کند. برخورد گلوله در واقع به اولین لایه است. با رسیدن به پلی کربنات انرژی جنبشی آن کاهش می یابد تا جایی که قدرت عبور از لایه آخر را ندارد. با اینکه شیشه ضد گلوله مقاوم است اما ظرفیت و آستانه شکستن دارد. در بعضی مدل ها بعد از برخورد 4 گلوله دیگر خورد می شوند. با این مکانیزم از ضربه جلوگیری نمی کند بلکه باعث تاخیر اثرات آن می گردد.

انواع شیشه ضد گلوله

  • شیشه ضد گلوله پلی کربنات
  • اکرلیک
  • لمینت
  •  بالستیک

مزایای شیشه ضد گلوله:

شیشه ضد گلوله در برابر پرتاب اجسام سنگین و ضربه تیر مقاوم است. علت آن وجود لایه PVB می باشد. امکان تولید در طرح و ابعاد مختلف آن وجود دارد. عایق صدا و گرما است و در برابر ضد زلزله ایمنی بالایی دارد. دارای طول عمر زیاد و بدون کدر شدن می باشد. کیفیت دید مناسبی دارد  و موجی روی سطح آن مشاهده نمی شود. به صورت صاف  و خم قابل طراحی و تولید می باشد.

تاثیرات محیطی بر شیشه ضد گلوله:

شیشه های ضد گلوله تحت تاثیر دما، حلال یا اشعه فرا بنفش نور خورشید قرار می گیرد. با گذشت زمان پلی کربنات، زیر لایه بیرونی شکننده می شود. زیرا یک پلیمر آمورف است و به تعادل ترمودینامیکی می رود. 99% اشعه UV را جذب می کند و از تجهیزات داخل اتاق سرور محافظت می کند. در شرایط زمین لرزه، میشکند اما آسیبی به اپراتور نمی زند. شدت عبور صدا از شیشه ضد گلوله نسبت به معمولی کمتر از یک سوم می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار تماس بگیرید….

 شیشه نشکن

به شیشه‌ای که در برابر حرارت بالا و ضربه های شدید مقاومت داشته باشند شیشه نشکن می گویند. به طور مثال اگر با جسمی سخت مانند سنگ یا چکش با آن برخورد کند نشکند. از مهمترین

ویژگی های شیشه نشکن

  • مقاومت بسیار بالای شیشه نشکن نسبت به شیشه های معمولی
  • در صورت شکستن تکه های این شیشه برنده نیست
  • به صرفه بودن و جلوگیری از بروز حوادث و خسارت
  • بی خطر بودن ذرات شیشه در صورت شکسته شدن و غیر برنده بودن آنها
  • به دلیل مقاومت بالای آن در صانع خودرو سازی و بسیار کاربرد دارد

شیشه نشکن کف:

این مدل شیشه با لمینت تولید می شود و بسیار حساس می باشد. تولید ونصب شیشه نشکن کف باید به دست متخصصان انجام شود تا از خطرات و حوادث جلوگیری گردد. از این محصول در رستوران ها، هتل ها و مراکز اداری و تجاری بسیار استفاده می کنند.

استفاده از شیشه در نمای داخلی و خارجی ساختمان ها به زیبایی محل می افزاید. با پیشرفت تکنولوژی استفاده از شیشه های نشکن در نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی بسیار رواج یافته است. امروزه از کفهای کاذب شیشه ای برای دکور های داخلی بسیار استفاده می شود. کف کاذب شیشه علاوه بر زیبایی قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته و فضای مناسبی در زیر پنل ها ایجاد می کند. استفاده از شیشه برای کف ساختمان علاوه بر زییایی باعث بزرگ تر و روشن تر جلوه دادن محیط می شود. با لبخند پاسخگوی شما هستیم..

نتیجه‌گیری

شیشه ضد گلوله به عنوان یک ابتکار مهم در عرصه تکنولوژی ایمنی توانسته‌است معیارهای جدیدی را برای حفاظت افراد و مقادیر آنها تعریف کند. با پیشرفت تکنولوژی، امکان بهبود‌های بیشتر در این زمینه وجود دارد و شیشه ضد گلوله به عنوان یکی از نمادهای پیشرفت در ایمنی و حفاظت افراد در آینده بهره‌برداری خواهد شد.

پرسش‌های متداول

پرسش 1: آیا شیشه ضد گلوله قابل تعویض است؟

بله، بسیاری از مدل‌های شیشه ضد گلوله امکان تعویض و جابه‌جایی را فراهم می‌کنند.

پرسش 2: آیا شیشه ضد گلوله مقاومتی در برابر حرارت دارد؟

بله، بسیاری از شیشه‌های ضد گلوله مقاومت مناسبی در برابر حرارت نیز دارند.

پرسش 3: آیا شیشه ضد گلوله می‌تواند در محیط‌های خشن استفاده شود؟

بله، بسیاری از مدل‌های شیشه ضد گلوله برای محیط‌های خشن و مشکل‌دار طراحی شده‌اند.

پرسش 4: آیا شیشه ضد گلوله در برابر اشعه‌های مضر محافظت می‌کند؟

بله، بسیاری از شیشه‌های ضد گلوله قابلیت محافظت در برابر اشعه‌های مضر را دارند.

پرسش 5: آیا شیشه ضد گلوله قابلیت شفافیت دارد؟

بله، بیشتر مدل‌های شیشه ضد گلوله دارای شفافیت مناسبی برخوردارند.