پایه کف کاذب

پایه کف کاذب (Raised floor base) : این قطعه از جنس فولاد و جهت زیر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. پایه در این ساختار ایحاد کننده ارتفاع کف کاذب است.کف کاذب از اجزایی مانند: پنل، استیرینگر، پایه، و با تنوع زیاد در نوع پوشش پنل موجود می باشد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با پایه کف کاذب و ساختار آن آشنا شوید.

ترکیبات آن شامل

  •  یک صفحه پایه به اسم کفشک،
  •  میله رابط،
  •  صفحه سر یا کلاهک،
  •  تنظیم کننده ارتفاع یا پیچ رگلاژ،
  •  و مهره شش گوشه قفل کننده.

این قطعه برای انواع مختلف کفپوش های کف کاذب  استفاده می گردد. به طور معمول اندازه آنها از 10 تا 120 سانتی متر می باشد. برای ارتفاع های بیشتر  به صورت سفارشی تولید می شوند.

پایه کف کاذب نوآوران

پایه کف کاذب فولادی

پایه فولادی یکی از مهمترین ساختار زیر سازی کف است که زیر پنل اصلی استفاده می شود. پنل ها در نهایت روی این پایه ها ثابت می شوند. محل نصب پایه ها باید به طور دقیق مشخص شود تا پس از قرار گرفتن تایلها مشکلی ایجاد نشود. پایه یک قطعه فولادی و آبکاری شده می باشد که ضد زنگ است.

ببینید پله کف کاذب چگونه اجرا می شود؟

پله کف کاذب

جنس پایه کف کاذب

جنس پایه های کف کاذب متفاوت است و در انواع آلومینیوم، فولادی و گالوانیزه موجود می باشد.

کلاهک پایه کف کاذب

 صفحه مربع شکلی است که در بالای پایه قرار می گیرد. بر روی کلاهک ها به طور معمول 4 سوراخ وجود دارد که برای اتصال به استرینگر استفاده می شود. در بعضی مدل ها 8 سوراخ وجود دارد که این سوراخ های اضافه در 4گوشه صفحه کلاهک قرار دارند و برای پیچ شدن مستقیم به پنل کف کاذب استفاده می شود.

پیچ رگلاژ

 پیچ رگلاژ، میله دندانه دار که به کلاهک متصل می شود و برای تنظیم ارتفاع استفاده می گردد.

مهره شش گوشه قفل کننده

این مهره برای فیکس کردن ارتفاع استفاده می شود و هرچه ارتفاع این مهره بیشتر باشد استحکام و قدرت تحمل بالاتری دارد.

میله رابط پایه کف کاذب

 ارتفاع کف کاذب تا کف اصلی توسط میله رابط تامین می شود .

 قطر میله رابط، اندازه و جنس آن با توجه به ارتفاع مورد نظر جنس کف کاذب و فشاری که بر آن وارد می شود.

کفشک

یکی دیگر از اجزای کف می باشد که به شکل مربع بوده و به میله متصل می گردد.

پوشش پایه کف کاذب

  1.  این قطعه را گالوانیزه می سازند تا زنگ نزند.  استرینگر را با الکتروفورز EPD پوشش می دهند و با توجه به درخواست مشتری قابل تغییر می باشد.
  2.  در مراکز صنعتی که نیاز به مقاومت اسیدی یا قلیایی می باشد، پایه ها با پلی فنیلیدین دی فلوئید (PVDF) پوششمی دهند. تا از خوردگی در اثر اسید یا قلیا جلوگیری شود.
  3.  اگر در سیستم نیاز به مقاومت در برابر خوردگی  (پوشش ضد زنگ) مورد نیاز است، ما پیشنهاد می کنیم که زیرزمینی را کف پوش نمایید.
  4.  برای جلوگیری از آلودگی روی اشعه ماوراء بنفش، دیگر پوشش های سطحی مانند پوشش پودر و گالوانیزه شدن نیکل پیشنهاد می کنیم.
  5. جهت سفارش محصولات کف کاذب نوآوران میتوانید با واحد فروش ارتباط برقرار نمائید.09900190083

نقش پایه  در زیر سازی کف کاذب

کف کاذب سازه ای بالا تر از سطح اصلی است. ارتفاع آن بوسیله پایه یا میله رابط تعیین می شود. فضای زیر این محصول برایعبور تاسیسات مکانیکی و الکتریکی می باشد. جنس آن آلومینیوم است و به روش دایکست تولید می شود. پایه در کف کاذب فولادی تحمل وزن 3100 کیلوگرم را دارد. با جنس آلومینیوم و روش دایکست تولید می شود. به وسیله روپلاک به زمین متصل گردد. پایه اصلی ترین اجزای سازه محسوب می شود. به عنوان زیر ساخت در کف کاذب قرار می گیرد. پایه ها به تنهایی تعیین کننده ارتفاع کف کاذب نیستند. ضخامت پنل، ارتفاع استرینگر، طول کلاهک تا قسمتی که مهره قفل شونده وجود دارد و طول پایه ارتفاع کف متحرک را مشخص می کند.

واشر یا لاستیک

واشر از جنس پلاستیک است. با برخورد دو سطح فلز پنل و کلاهک صدایی ایجاد می شود که از انتشار آن جلوگیری می کند. روی کلاهک مستقر بر پایه نصب می گردد.

ارتفاع پایه کف کاذب

میزان فضای زیر سازه تعیین کننده ارتفاع آن می باشد. سایز پایه بر اساس محیط از 10 سانتی متر تا 120 سانتی متر متغیر است. با محاسبه حجم کابل و تجهیزات 30 تا 60 سانتی متر مناسب اتاق سرور است. پست برق و اتاق برق بزرگ نیاز به پایه با ارتفاع ۶۰ سانتی متر به بالا دارد. در صورتی که به اندازه 120 سانتی متر به بالا نیاز دارید به صورت سفارشی تولید می شود.

زیر سازی کف کاذب

کف کاذب به موازات سقف کاذب اجرا می شود و قبل از نصب پنل اصلی کف باید زیر سازی مناسب و اصولی انجام شود. جهت زیر سازی باید موارد زیر را در نظر گرفت: ابتدا باید ابعاد محل نصب کف کاذب به صورت دقیق محاسبه شود. دیوار ها باید تراز گردد. کف اصلی باید از هر گونه آلودگی تمیز شده و تراز شود. پایه ها را به وسیله پیچ و پلاک به زمین متصل شود. در مواقعی هم به روش شاسی کشی زیر سازی انجام می گردد.

مزایای کف کاذب:

دسترسی سریع به تجهیزات زیر کف کاذب جهت خواهید داشت. با کف متحرک سوراخدار امکان تهویه و گردش جریان هوا وجود دارد. پوشش تجهیزات باعث افزایش ایمنی و مراقبت آنها می گردد. ایجاد زیر ساخت در کمترین زمان ممکن و هزینه کم برای شما فراهم می شود. عایق صوتی مناسبی برای محیط ایجاد می کند. فضای زیر این محصول برای نصب گرمایش کف مناسب است.

انواع کف کاذب:

  • سراوینل
  • فولادی سبک و سنگین
  • شیشه
  • سنگ
  • سرامیک
  • چوب
  • چمن
  • آلومینیوم

اتصال پایه کف کاذب

در زمان نصب، پایه های کف کاذب را با پیچ- رول بولت به زمبن متصل نکنید. با انتقال تنش ها به شبکه استرینگر بخشی از آن به سمت کلاهک منتقل می شود. در این قطعه کمی کاهش می باید. مابقی به سمت میله رابط حرکت می کند تا به کفشک برسد. اتصال آن به زمین فشار را دفع نمی کند.

قابلیت رگلاژ در پایه

هم سطح کردن قطعات در سازه، به وسیله رگلاژ انجام می شود. رگلاژ در دو نوع اولیه و دوره ای وجود دارد. هنگام نصب، برای تراز ساختاری، به صورت اولیه از رگلاژ استفاده می شود. در مواقعی که با توجه به تردد و مرور زمان تراز قطعات دچار اختلال می شود به صورت دوره ای، سطوح را یکسان می کنند. قابلیت تنظیم آن از 37.5 میلیمتر تا 50 میلیمتر وجود دارد.

پروفیل کشی در کف کاذب:

راهکاری برای ایجاد زیر ساخت در سازه است. پروفیل های فلزی شبکه ها را ایجاد می کنند. این روش دارای معایب زیادی است که بکارگیری آن توصیه نمی شود. در پروفیل کشی دسترسی شما به تاسیسات زیر کف کاذب محدود می شود. زیرا قابلیت رگلاژ و لقی گیری وجود ندارد. روشی غیر استاندارد برای اجرای کف متحرک است.

ابزار مورد نیاز نصب کف کاذب:

خط گچ و گچ، انبردست یا انبر قفلی، متر 10 و 16 فوت، چکش با دسته استیل، پانچ، سوهان دندانه دار و فلزی، مهره خزینه دار پیچ گوشتی، تراز ،سوراخ زن، مته ۱٫۸ تا ۱٫۲، تفنگ میخ پرچ پاپ، تفنگ پیچ، چاقو قلع، مته ۹٫۶۴، مکنده، مداد علامت گذاری، چاقو بتونه.

وسایل ایمنی جهت نصب کف کاذب:

گوش گیر، دستکش کار، عینک ایمنی، محافظ آستین، پوتین ایمنی فولادی، سپر کامل چهره

ابزار الکتریکی:

دریل برقی3/8 و 1/2، لیزر، دریل چکشی 1/2، کابل های 100 و 50 فوت، اره بایونت و تیغه های فلزی، اره نواری برش فلز، اره های سوراخ فلز 3 4 5 ، تراز سنج 10 فوت، جک پالت 25، دستگاه اره باند، تیغه های اره دو سورو، جارو برقی صنعتی، دستگاه محرک پودر.

قیمت پایه کف کاذب

به طور قطعی نحوه زیرسازی و اجزای آن در محاسبه قیمت کف کاذب موثر است. به طور مثال برای نصب کف کاذب فولادی یا آلومینیوم هم نیروی کار و هم زمان بیشتری مورد نیاز می باشد. عوامی مانند: ارتفاع کف کاذب، نوع روکش نهایی روی پنل، ابعاد محل اجرای پروژه، مدل کف کاذب، شرایط بازار، کیفیت محصول در میزان قیمت کف کاذب تاثیر گذار می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم.