گرمایش از کف سراوینل

گرمایش از کف سراوینل

گرمایش از کف سراوینل جدیدترین نسل سیستم های گرمایشی است و دارای گواهینامه ثبت اختراع می باشد. شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار تخصصی ترین کارخانه تولید کف کاذب گرمایشی در کشور می باشد. در این مقاله با هدف پی بردن به معایب سیست های گرمایشی قبلی و سیستم جدید یا نگاهی متفاوت این ساختار را بررسی می کنیم.

جهت  دریافت مشاوره و ثبت سفارش می توانید با شماره 09900190083 تماس حاصل فرمایید.

گرمایش از کف: سیستم گرمایشی همواره یکی از نیاز های بشر بوده است. نیاز به گرم کردن محیط های مختلفی همچون اداری -مسکونی -تجاری و کارگاهی و صنعتی به روشهای گوناگونی صورت می پذیرد. در محیط های مسکونی- اداری و تجاری طی 50سال گذشته ایجاد گرمایش با استفاده از سوخت های فسیلی(نفت سفید-گازوئیل -گاز مایع و…) صورت می گرفت. بکار گیری  علاءالدین -بخاری های مخزن دار- بخاری های گازی-بخاری های برقی- شومینه و ایجاد گرمایش از طریق گرما دهی آب گرم  توسط موتور خانه های بزرگ صورت گرفته است. پیکیچ  ها  با بکارگیری رادیاتور های پنلی فولادی یا آلومینیومی نیز روش متداول امروزی است. پنل گرمایش از کف گرمایش از کف با هدف ایجاد گرمای مطلوب و موثر مورد استفاده قرار گرفته است. اما هرجایی سخن از اجرای گرمایش از کف مطرح می گردد. مصرف کننده با قیمت تمام شده بالا و مراحل مختلف اجرایی مختلفی روبرو می شود. ما با بکار گیری جدیدترین روشهای اجرایی و خلاقیتی که در مجموعه نوآوران کیان ارتباط پایدار فراهم کرده ایم امروز به شما مصرف کنندگان محترم اعلام می کنیم که گرمایش از کف به روشهای قدیم نیز منسوخ شده است .  شما می توانید با استفاده از پنل های گرمایش از کف سراوینل سیستمی کاملا انعطاف پذیر را در ساختمان خود داشته باشید. پنل گرمایش از کف سراوینل علاوه بر ایجاد گرمایشی مطلوب و کارآمد ویژگی هایی را برای ساختمان شما فراهم خواهد کرد که هرگز انجام تغییرات و تعمیرات برایتان دغدغه ایی ایجاد نخواهد کرد.امکانات سیستم کف کاذب ضد زلزله در کنار گرمایش از کف ،با ما تا انتها همرا باشید تا این سیستم را کاملا بررسی کنیم.

چرا گرمایش از کف منسوخ شده؟

گرمایش از کف یکی از انواع سیستم‌های گرمایشی است که در آن گرما از طریق لوله‌های آب گرم یا بخار آب که در کف ساختمان تعبیه شده‌اند، به محیط منتقل می‌شود. این سیستم مزایای زیادی مانند توزیع یکنواخت گرما در محیط، کاهش مصرف انرژی و ایجاد فضایی دلپذیر دارد. با این حال، در سال‌های اخیر، استفاده از گرمایش از کف در بسیاری از کشورها منسوخ شده است.

روش های متداولی که در حال حاضر در سیستم اجرای سیستم گرمایشی از کف مورد استفاده قرار می گیرد دارای معایب مختلفی است برای پاسخ به سوال چرا گرمایش از کف منسوخ شده؟ این موارد را بررسی می کنیم:

  1. در روش فعلی اجرای گرمایش از کف هزینه تمام شده نسبتا زیاد است.
  2. اگر طراح مرتکب اشتباه در طراحی شود کارایی سیستم دچار مشکل می شود و غیر قابل جبران است.
  3. امکان اجرا برای ساختمان های در حال استفاده بسیار سخت و تا حدودی غیر ممکن است.
  4. وزن تمام شده ساختمان در سیستم های فعلی افزایش پیدا می کند.
  5. مراحل اجرایی پیچیده و زمان بری دارد.

دلایل منسوخ شدن گرمایش از کف عبارتند از:

  • عوارض بهداشتی: برخی مطالعات نشان داده‌اند که گرمایش از کف می‌تواند باعث افزایش انتشار گرد و غبار، آلرژی و آسم شود. همچنین، این سیستم می‌تواند باعث رشد کپک و قارچ در محیط شود.
  • هزینه‌های بالای نصب: نصب گرمایش از کف هزینه بالایی دارد و برای ساختمان‌هایی که قبلاً ساخته شده‌اند، قابل اجرا نیست.
  • عدم انعطاف‌پذیری: گرمایش از کف انعطاف‌پذیری کمی دارد و برای تغییر کاربری یا بازسازی ساختمان، باید لوله‌های آن دوباره نصب شود.

با توجه به این دلایل، امروزه سیستم‌های گرمایشی دیگری مانند رادیاتور، فن کویل و پکیج گرمایشی جایگزین گرمایش از کف شده‌اند. این سیستم‌ها مزایای بیشتری نسبت به گرمایش از کف دارند و هزینه‌های کمتری نیز دارند.در ادامه، به بررسی هر یک از این دلایل به طور مفصل می‌پردازیم:

عوارض بهداشتی گرمایش از کف

گرمایش از کف باعث می‌شود که دمای کف ساختمان به طور مداوم بالا بماند. این امر می‌تواند باعث افزایش انتشار گرد و غبار، آلرژی و آسم شود. همچنین، گرمایش از کف می‌تواند باعث رشد کپک و قارچ در محیط شود.

هزینه‌های بالای نصب گرمایش از کف

هزینه نصب گرمایش از کف نسبت به سایر سیستم‌های گرمایشی بسیار بالاتر است. این امر به دلیل پیچیدگی نصب این سیستم و استفاده از لوله‌های مسی یا پلیمری است.

عدم انعطاف‌پذیری گرمایش از کف سنتی

گرمایش از کف انعطاف‌پذیری کمی دارد و برای تغییر کاربری یا بازسازی ساختمان، باید لوله‌های آن دوباره نصب شود. این امر باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری این سیستم می‌شود.

زمان گرم شدن سیستم گرمایش از کف

در زمان راه اندازی در ابتدای فصل سرد زمان زیادی برای رسیدن به دمای مطلوب صرف می شود.

برای رسیدن به دمای مطلوب،سیستم باید کل مصالح شامل(بتن و پوشش نهایی) را گرم کند،سپس گرما را به محیط خارج دهد.

ارتفاع تمام شده را کاهش می دهد.

این موارد برخی از پاسخ هایی است که می توان برای سوال چرا گرمایش از کف منسوخ شده؟ داد والبته دلایل زیاد دیگری نیز وجود دارد.

اما همین دلایل برای این سوال کفایت می کند.

نتیجه‌گیری

با توجه به دلایل ذکر شده، امروزه گرمایش از کف منسوخ شده است و سیستم‌های گرمایشی دیگری جایگزین آن شده‌اند. این سیستم‌ها مزایای بیشتری نسبت به گرمایش از کف دارند و هزینه‌های کمتری نیز دارند.

ما محصولی طراحی و تولید می کنیم که هیچ یک از ایراد های فوق را ندارد ، پس همین حالا با شماره 09900190083 تماس حاصل فرمایید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

گرمایش از کف سنتی منسوخ شد

معایب گرمایش از کف در روشهای متداول

قیمت تمام شده نسبتا بالایی دارد. درصورت نشتی و یا معیوب شدن ساختار ، تعمیرات سخت و پر هزینه ایی دارد.

جهت اجرا بایستی کل تاسیسات موجود در کف را پوشش داد(اجرای فوم بتن ویا پوکه ریزی روی تاسیسات آب و فاضلاب و برق و…).

بعد از اجرای لوله گذاری سیستم گرمایش از کف باید دوباره کل تاسیسات اجرا شده را با فوم بتن یا ملات ماسه سیمان مجددا پوشش داد.

اگر در زمان طراحی و اجرا اشتباهی صورت پذیر امکان تصحیح و دسترسی به تاسیسات غیر ممکن است.

اگر میزان گرما دهی طراحی شده اشتباه باشد نمی توان ساختار لوله کشی را افزایش یا کاهش داد.

اما با بکار گیری پنلهای گرمایش از کف سراوینل  به هیچ یک از این موارد نیازی نیست!!!

هزینه گرمایش از کف در روشهای متداول

هزینه های اجرای گرمایش از کف بنا بر روشهای اجرایی متفاوت است . اما باید به این نکته توجه کرد که مراحل اجرا و مدت زمانی که برای ایستگاه های کاری صرف می شود خود نیز جزء هزینه های پنهان اجرای سیستم گرمایش از کف می باشد. در زمان اجرای این سیستم عملا سایر عملیات های ساختمانی که در داخل صورت می پذیر باید متوقف گردد و محیط بصورت کامل در اختیار اکیپ اجرایی قرار بگیرد. در جدیدترین روش اجرای گرمایش از کف توسط پنل های گرمایشی سراوینل علاوه بر اینکه قیمت تمام شده بسیار کمتر می باشد هیچ یک از دغدغه های فوق وجود نخواهد داشت.

نقشه گرمایش از کف

جهت اجرای این سیستم گرمایشی با توجه به ابعاد و کاربری های هر محیط از روش های مختلفی جهت فرم دهی لوله های گرمایشی استفاده میگردد. تهیه نقشه گرمایش از کف مستلزم برداشت ابعادی وطراحی متخصص این حوزه میباشد. در محصول جدید سراوینل با توجه به متحرک بودن قطعات پنل گرمایش از کف  این ایستگاه کاری نیز حذف میگردد و بر اساس متر مربع وبا توجه به ارتفاع محیط مورد نظر تعداد پنل محاسبه میشود. این عملیات به اندازه یک ضرب وتقسیم از شما زمان میگیرد. همکنون جهت سفارش و دریافت مشاوره رایگان با ماتماس بگیرید.

هواگیری گرمایش از کف

هواگیری سیستم گرمایش از کف حداقل سالیانه یکبار و در آغاز شروع فصل سرما انجام میپذیرد. اگر سیستم گرمایشی شما بازدهی مناسبی ندارد و یا سرو صدایی از سیستم میشنوید. احتمالا در ساختار گرمایشی هوا وجود دارد. بر روی کلکتور اصلی سیستم ،شیری وجود دارد بنام شیر هواگیری. شما میتوانید با استفاده از این شیرهوای موجود در لوله های گرمایشی را تخلیه کنید . توجه داشته باشید که قبل از استفاده از این شیر  فشار آب را چک کنید.

بتن ریزی گرمایش از کف

در روش های متداول پیشین بعد از اجرای لوله کشی های سیستم گرمایشی  کل این تاسیسات باید به این روش صورت گیرد.

در این روش علاوه بر هزینه های بالای یتن ریزی ، وزن ساختمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. ارتفاع بتن ریزی گرمایش از کف از روی تاج لوله ها بین 5 تا 7 سانتی متر در نظر گرفته میشود . عملا حجم بتن حدود 9 سانتی متر خواهد بود. البته تراز کردن کف را نیز در نظر بگیرید .

دست نگه دارید…

ما آماده ایم تا این روش را منسوخ شده اعلام کنیم. با استفاده از پنل گرمایش از کف سراوینل شما نیاز به هیچ بتن ریزی  ندارید. کل این هزینه را مهمان تیم نوآوران کیان ارتباط پایدار باشید و با روش مدرن پنل گرمایش از کف  سراوینل بصورت 100%  در خصوص بتن ریزی صرفه جویی کنید…

فاصله لوله ها در گرمایش از کف چقدر است؟

فاصله لوله در گرمایش از کف بنابر طراحی صورت گرفته و با توجه به الگوی لوله گذاری در کف محاسبه میگردد. روشهای مختلفی جهت ایجاد الگوی لوله گذاری سیستم گرمایشی از کف بکار گرفته میشود. فاصله لوله در گرمایش در میزان مصرف لوله و دستمزد اجرا وکل هزینه ها تا زمانی که از این سیستم استفاده میکنید تاثیر مستقیم خواهد داشت.

الگوی مارپیچ:

این الگو عموما برای راهرو ها ویا فضاهایی که دارای یک دیوار سرد هستند مورد استفاده قرار میگیرد. وجود درب وپنجرها نیز در انتخاب الگوی لوله گذاری تاثیر گذار است. الگوی مارپیچ برای اتاقی با یک در و یک پنجره و یک دیوار سرد مورد استفاده قرار میگیرد و یک طرح مناسب برای راهرو ها محسوب میشود.

الگوی دو طرفه یا ال:

این الگو برای فضاهایی که دارای دوپنجر و درب و همچنین دو دیوار سرد میباشند مورد استفاده قرار میگیرد . میزان فشردگی در قسمت های یاد شده در این روش بیشتر از سایر قسمت ها میباشد.

الگوی سه طرفه یا  یو

این الگو مخصوص فضاهایی با سه دیوار سرد میباشد . دیوار های سرد با فشردگی بیشتر لوله های گرمایشی پشتیبانی میگردد. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که میزان هزینه ها نیز از ابتدا تا هر زمانی که از این ساختار استفاده کنید نسبت به سایر الگو ها بیشتر خواهد بود.

الگوی چهار طرفه یا لوپ

الگوی لوپ یکی از متداول ترین الگوی های چیدمان لوله گذاری گرمایشی  میباشد. سالن های پذیرایی و یا هر فضای دیگری را میتوان با استفاده از این روش لوله گذاری کرد. میزان مصرف لوله و فواصل بین لوله ها تماما بر قیمت این ساختار تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از الگوی نا درست تبدیل به حسرت و اشتباهی جبران ناپذیر در محل مورد نظر خواهد بود. چرا که شما بعد از لوله گذاری ، میبایست کل لوله ها را با بتن پوشش دهید. اگر سیستم بدرستی طراحی شده باشد که هیچ ، اما اگر راندامان گرمایی مناسبی نداشته باشید هیچ راه جبرانی وجود ندارد و باید به بفکر بخاری ویا هیتر باشید.

در سیستم گرمایش از کف سراوینل هرگز چنین دغدغه ای نخواهید داشت ،براحتی میتوانید حجم گرمادهی را اضافه و یا کسر کنید…

اجرای گرمایش از کف

اجرای گرمایش از کف در روشهای متداول والبته منسوخ شده ی پیشین با طراحی چیدمان و لوله گذاری آغاز میگردید. در این روش ابتدا بنابر شرایط فضای مورد نظر الگوی چیدمان لوله گذاری ومحل قرار گیری کلکتور وسایر تجهیزات کنترلی مشخص وطراحی میگردد.

گام اول اجرای سیستم گرمایش از کف

در گام اول میبایست کلیه ی لوله گذاری های برق -آب وفاضلاب با استفاده از روشهای پوکه ریزی ویا فوم بتن پوشش داده شود، به گونه ایی که پس از بتن ریزی به غیر از لوله های گرمایشی هیچ تاسیسات دیگری بر روی بتن اجرا نگردد.

گام دوم :

بعد از اجرای بتن روی تاسیسات برای جلوگیری از هدر رفت دمای تولید شده و هدایت آن به سمت بالا ، کل کف بتن شده با استفاده از فوم عایق پوشش داده خواهد شد.

گام سوم:

با توجه به فرم دهی مطابق با الگوی طراحی شده ، با استفاده از اشل های فرم دهی کل سطح پوشانده میشود . با توجه به الگوی لوله گذاری فرم دهی لوله ها آغاز میگردد. جهت جلوگیری از جابجایی لوله ها در زمان بتن ریزی با استفاده از بست های مخصوص ، لوله ها به کف متصل وثابت میگردد.

گام چهارم:

در این مرحله کل لوله های فرم داده شده بر روی کف با استفاده از بتن سیمان و یا فوم بتن پوشش داده میشوند . گاها جهت جلوگیری از نشتی و یا  اسیب    دیده گی  سیستم لوله کشی تست میگردد . تست سیستم لوله کشی انجام شده عموما با فشار باد صورت میگیرد. در صورتی که نشتی وآسیب دیده گی در ساختار اجرا شده وجود نداشته باشد ، روی تاسیسات اجرا شده پوشانده میشود.

گام پنجم:

اجرای پوشش نهایی بر روی سیستم گرمایشی اجرا شده بنابر طراحی و نوع متریال انتخابی میتواند سرامیک و یا پارکت چوبی باشد . همراه به این موضوع توجه کنید که استفاده از پارکت بر بازدهی سیستم گرمایشی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت و مانند یک عایق از انتقال گرما ی مطلوب به سمت بالا جلوگیری میکند . استفاده از کفپوش های پی وی سی بر روی سیستم گرمایشی  توصیه نمی گردد چرا که بعد از مدت کوتاهی شاهد جمع شدن وجدا شدن کفپوش خواهید بود.

اگر فقط این قسمت از مطالب را مطالعه می فرمایید باید به اطلاع شما برسانیم که :

در سیستم گرمایش از کف سراوینل هیچ یک از این دغدغه ها وجود ندارد و شما تنها در یک گام سیستم گرمایش از کف خود را تحویل خواهید گرفت…همکنون با شماره 09900190083 تماس حاصل فرمایید.

نظرات کارشناسی در مورد گرمایش از کف

نظرات کارشناسی در مورد گرمایش از کف بسیار متنوع و از دیدگاهای مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است. ما نمیخواهیم نظرات فنی  را دوباره تکرار کنیم. شما یک پیشنهاد جدید پیش رو دارید . پیشنهادی که در آن تمام معایب سیستم منسوخ شده  وسنتی پیشین مرتفع گردیده است.

همکنون با  جدیدترین نسل سیستم گرمایش از کف سراوینل علاوه بر ایجاد گرمایش از مزایایی فراوان این سیستم لذت ببرید وهزینه های تمام شده را نیز تا حدود زیادی کاهش دهید.

گرمایش از کف سراوینل برای همه ساختمانها