کف کاذب اتاق برق

کف کاذب اتاق برق:در دنیای پیشرفته امروزی، فناوری و اتصالات برقی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کنند. از اتاق‌های بزرگ شرکت‌ها تا اتاق‌های کوچک منازل، همه به یک سیستم برقی و ایمن نیاز دارند. یکی از ابزارهایی که در بهبود سیستم برق و ایمنی محیط‌های بسیار مفید است،  استفاده از کف کاذب یا همان Raised Floor می‌باشد. در این مقاله، با مفهوم و استفاده از کف کاذب اتاق‌ برق آشنا می‌شوید. کف کاذب سراوینل در بازار به عنوان بهترین راه حل برای  ایستگاه های فرعی تولید برق ، انتقال و توزیع و انواع دیگر اتاق های تجهیزات الکتریکی پر قدرت شناخته می شود. سراوینل یک سیستم کف کاذب قدرتمند است که می تواند متناسب با شرایطی که شما در پروژه خود دارید سازگار باشد. با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم چرا کف کاذب سرواینل بهترین محصول برای اتاق برق و مراکز تجهیزات الکتریکی است.

کف کاذب پست برق کف کاذب اتاق برق

کف کاذب پست برق

کف کاذب پست برق با کف کاذب اتاق برق دریک دسته بندی قرار میگیرند،تنها تفاوت کف کاذب پست برق واتاق برق در میزان مقاومت الکتریسیته در قسمت پانل کف کاذب است.پست برق ها عموما با ولتاژ های بالا سرو کار دارند. ما در کارخانه کف کاذب نوآوران بعنوان علمی ترین کارخانه تولید کف کاذب کشور با در نظر گرفتن استاندارد کف کاذب مطمئن را به صنعت برق ارائه میدهیم.هم اکنون با نوآوران تماس مستقیم برقرار کنید.09900190083

خاصیت آنتی استاتیک در اتاق برق از اهمیت بالایی برخوردار است، ما کف کاذب آنتی استاتیک تولید می کنیم، مقاله زیر را بخوانید:

کف کاذب آنتی استاتیک

اهمیت کف کاذب اتاق برق

استفاده از کف کاذب اتاق برق بسیار مهم است.تابلوهای برق نمیتوانند روی زمین قرار بگیرند . تابلوهای برق ، رک ها و تجهیزات شبکه باید به گونه ای قرار بگیرند که سرویس کار بتواند 4 جهت آن را بررسی کند یا حداقل جلو و پشت تجهیزات قابل دسترسی سریع باشد . زمان در اینجا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تجهیزات و تابلوهای برق باید برروی استراکچر قرار بگیرند و استراکچر بر روی کف کاذب . قرار دادن تجهیزات روی کف کاذب استاندارد نیست. در کف اتاق برق ، تاسیسات اعلام و اطفا حریق ، سنسورها ، دتکتورها ، سینی ها ،لدرها ،لوله های تاسیسات ، خروجی و ورودی و حجم وسیعی از کابل ها قرار دارد. در این شرایط تردد برای کارمند اتاق برق به سختی انجام میشود ، کف کاذب اتاق برق میتواند تمام این شلوغی و بی نظمی را برطرف کند و یک سطح ایمن را بوجود بیاورد .کف کاذب پست برق این سیستم از یک سطح کاذب تشکیل شده است که بر روی کف اصلی اتاق نصب می شود. این فناوری مهم به منظور بهبود سیستم برق و افزایش ایمنی در محیط‌هایی که با تجهیزات برقی حساس سروکار دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از مواردی که به کف کاذب در اتاق برق نیاز دارند عبارتند از:

1. مدیریت کابل‌ها در اتاق برق

در اتاق‌های برق، کابل‌های مختلف برای انتقال اطلاعات و استفاده از انرژی استفاده می‌شوند. استفاده از کف کاذب به عنوان یک فضای زیرین برای قرار دادن کابل‌ها، امکان مدیریت بهتر و آن‌ها را آسان می‌کند. این امر به جلوگیری از تشابه کابل‌ها، کاهش نویز و افزایش بهره‌وری کمک می‌کند.

2. افزایش ایمنی در اتاق برق

یکی از مزایای بزرگ کف کاذب افزایش ایمنی در اتاق برق است. این سیستم از یک پوشش در برابر آب و آتش ساخته شده است که برای محافظت از تجهیزات برقی در مقابل خطرات مختلف کمک می‌کند. همچنین، امکان جلوگیری از تماس مستقیم با کابل‌ها و اتصالات برقی وجود دارد که از حوادث ناخوشایند جلوگیری می‌کند.

3. سهولت در تعمیرات در اتاق برق

استفاده از کف کاذب در اتاق برق  همچنین تعمیرات و نگهداری سیستم برقی را ساده تر می کند. با داشتن دسترسی آسان به زیر کف، تعمیرکاران می‌توانند به سرعت به تجهیزات و کابل‌ها دسترسی پیدا کنند و هر گونه مشکل یا خرابی را به راحتی رفع کنند.

اگر برای اتاق MCC بدنبال کف کاذب هستید، ما کف کاذبی مخصوص این اتاق تولید کرده ایم،این مقاله را مطالعه فرمایید:

کف کاذب اتاق MCC

استاندارد سازی اتاق برق:

جهت استاندارد سازی اتاق برق باید ابتدا فضا در برابر آتش ایمن سازی شود. فقط افراد و مسولان اتاق اجازه تردد در اتاق را دارند. درب اتاق برق باید همیشه بسته باشد. باید قوانین خاصی برای مقاومت سینی و کابلها در نظر گرفته شود. در مراکز صنعتی که مایعات و گاز های اشتعال زا و یا گرد و غبار های قابل احتراق وجود دارد اتاق برق با تهویه ویژه طراحی می کنند که از انفجار جلوگیری می کند. طراحی اتاق برق به چیدمان و میزان تجهیزات بستگی دارد. استفاده از سیستم اعلام و اطفا حریق، کف کاذب و سقف کاذب نیز از موارد استاندارد سازی اتاق برق می باشد.

نحوه نصب کف کاذب اتاق برق

نصب کف کاذب اتاق برق  یک فرایند دقیق است که نیاز به تخصص دارد. در این بخش به مراحل اصلی نصب کف کاذب در اتاق برق پرداخت خواهد شد.

1. بررسی نیازها

قبل از هر چیز، لازم است نیازهای اتاق برق را دقیقاً تعیین کنید. این شامل تعداد کابل‌ها، نیاز به سیستم خنک‌کننده و سایر امکانات می‌شود.

2. طراحی سیستم

با توجه به نیازها، یک طراحی دقیق از سیستم کف کاذب  ایجاد می‌شود. این طراحی شامل نقشه ها و مشخصات فنی مورد نیاز برای نصب است.

3. نصب کف کاذب

در این مرحله، کف کاذب با دقت بر روی کف اصلی اتاق نصب می‌شود. اطمینان از تراکم صحیح و ایجاد فضای زیرین مناسب بسیار مهم است.

4. اتصال کابل‌ها

کابل‌ها و اتصالات برقی به طور دقیق در زیر کف کاذب نصب می‌شوند. این کار با دقت بسیار انجام می شود.

5. تست و عیب‌یابی

پس از نصب کامل، سیستم کف کاذب در اتاق برق، تست  و بررسی نهایی انجام گردد تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی عمل می‌کند. هر گونه عیب یا مشکل در این مرحله باید مشخص و برطرف شود.

اگر درصنعت برق کشور فعالیت می کنید و برای دیسپاچینگ بدنبال محصول با کیفیت هستید ما برای دیسپاچینگ هم کف کاذب مخصوص تولید می کنیم:

کف کاذب دیسپاچینگ

آنچه در اتاق برق با آن روبرو هستیم:

حجم انبوهی از کابل های برق که جهت ایجاد استاندارد نیاز به فرم دهی و فضایی برای عبور راحت از سمت بیرون به داخل تابلو های برق و تجهیزات کنترلی دارد.

قرار گیری سینی های کابل عریض و گاها مرتفع و چند طبقه.
خطر وجود الکتریسیته ساکن.
نیاز به فضای مناسب عملیاتی جهت کابل کشی های جدید و یا تعویض آسان کابل کشیها.
خطر برق گرفتگی تکنسین های توسعه و نگهداری تجهیزات.
عبور تجهیزات چرخ دار و صندلی های متحرک.
دسترسی سریع و آسان به سیستم کابل کشی و برداشتن مداوم پنلهای سیستم کف کاذب.
تردد های صنعتی و عبور تجهیزات سنگین وزن.

آنچه در اتاق برق با آن روبرو هستیم

حجم انبوهی از کابل های برق که جهت ایجاد استاندارد نیاز به فرم دهی و فضایی برای عبور راحت از سمت بیرون به داخل تابلو های برق و تجهیزات کنترلی دارد.

قرار گیری سینی های کابل عریض و گاها مرتفع و چند طبقه.
خطر وجود الکتریسیته ساکن.
نیاز به فضای مناسب عملیاتی جهت کابل کشی های جدید و یا تعویض آسان کابل کشیها.
خطر برق گرفتگی تکنسین های توسعه و نگهداری تجهیزات.
عبور تجهیزات چرخ دار و صندلی های متحرک.
دسترسی سریع و آسان به سیستم کابل کشی و برداشتن مداوم پنلهای سیستم کف کاذب.
تردد های صنعتی و عبور تجهیزات سنگین وزن.

اتاق برق چیست؟

فضایی در ساختمان تجهیزات الکترونیکی در آن قرار دارد اتاق برق است. ابعاد این اتاق باید متناسب با اندازه‌ی ساختمان باشد.در یک ساختمان بزرگ‌ یک اتاق برق بزرگ و در ساختمان‌های کوچکتر اتاق‌ برقی کوچکتر اجرامی کنند. ساختمان‌های بسیار بزرگ جریان زیادی نیاز دارند بنا براین باید یک اتاق اصلی برق و چند اتاق فرعی داشته باشند. ی فرعی برق هستند. اتاق برق هم برای مناطق صنعتی و هم مسکونی در نظر گرفته می شود. در این مکان مدار های الکتریکی و رابط های کنترل و هاب مرکزی وجود دارد. در سازه های بزرگ مانند: کارخانجات، مدارس و انبارها در مساحت زیاد و چند طبقه احداث می گردد. اتاق‌های برق، فضای ذخیره‌سازی امن و در دسترس را برای تجهیزات الکتریکی حساس و بالقوه‌ی خطرناک فراهم می‌کنند. ساختمان‌های بزرگ دارای سیستم‌های الکتریکی پیچیده و ولتاژ بالا هستند. بنابراین، یک اتاق الکتریکی مجزا، مدارهای عملیاتی و سرویس را ایمن‌تر و راحت‌تر می‌کند.

یکی از مهم ترین زیر ساخت های قطار شهری((مترو)) اتاق های برق ایستگاه ها است، ما کف کاذب مخصوص اتاق برق مترو  و ایستگاه تولید می کنیم:

کف کاذب ایستگاه مترو

راه حل سراوینل مدل F77 برای کف کاذب اتاق برق،کف کاذب پست برق

شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار بعنوان علمی ترین تولید کننده کف کاذب در ایران افتخار دارد محصول بی نظیر کف کاذب سراوینل را بعنوان کف کاذب تخصصی اتاق برق و تجهیزات الکتریکی ، تقدیم صنایع کشور عزیزمان ایران نماید. این محصول دارای گواهینامه ثبت اختراع و در انحصار شرکت نوآوران میباشد. به برند حک شده کف کاذب نوآوران روی محصول توجه فرمائید.

کف کاذب سراوینل و پاسخ به نیاز های اتاق برق:

آنتی استاتیک:

آزمون انتی استاتیک با نتیجه آزمون نتیجه آزمون ((نمونه انتی استاتیک میباشد)) از مرکز متالوژی رازی به شماره پیگیری 1-14059 موخ 03/06/1398

مقاومت الکتریکی سطحی:

دارای آزمون تعیین مقاومت الکتریکی سطحی 1.25*10 بتوان 11و مقاومت ویژه الکتریکی سطحی 7.5*10 بتوان 11 از مرکز متالوژی رازی به شمارره پیگیری 1-14059 مورخ 03/06/1398

مقاومت در برابر فشارهای وارده:

آزمون بارگذاری متمرکز با بارگذاری سطحی 25*25 ملیمتر با نیروی اعمالی 2/695 از دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران
((پلی کلینیک تهران)) به شماره 98102502 بتاریخ 03/06/1398
آزمون بارگذاری گسترده با نیروی اعمالی9 /4051 از دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران((پلی کلینیک تهران)) به شماره 98102502 بتاریخ 03/06/1398

مقاومت شیمیایی

آزمون مقاومت شیمایی مطابق با استاندارد BSENISO26987:2012 طی دو ساعت در دمای 22 درجه در اسید سولفوریک 10درصد – نتیجه آزمایش:هیچگونه تغییری در نمونه مشاهده نشد.
شماره 1- 28494 مورخ 07/10/1393 از مرکز متالوژی رازی

گواهینامه های بین المللی:

دارای گواهینامه بین المللی ISO 9001 – ISO 14001- ISO18001-IMS در زمینه تولید و خدمات پس از فروش
دارای گواهینامه ثبت اختراع  از اداره ثبت اختراع جمهوری اسلامی ایران

آیا میدانید ما برای چالش های موجود در اتاق کنترل در پیچیده ترین صنایع کف کاذب مخصوص تولید می کنیم؟

کف کاذب اتاق کنترل

 ساخت و ساز اتاق برق

مساحت و وسعت اتاق برق به میزان تجهیزات نصب شده در آن بستگی دارد. کف‌ه این اتاق باید توان تحمل ترانسفورماتورهای سنگین و تابلوها تقویت را داشته باشد. به همین دلیل استفاده از سیستم کف کاذب استاندارد برای این اتاق ضروری است. با نصب کف کاذب مناسب می توان علاوه بر ساماندهی تجهیزات و کابلها امکان دسترسی آسان و سریع را مهیا کرد. دیوارها و سقف ها در این اتاق باید مقاوم باشند تا بتوانند وزن سینی ها و شینه ها را تحمل کنند. دستگاه‌ ها از خود گرما و دمای زیادی تولید می‌کنند با استفاده از سیستم تهویه هوای مناسب باید دمای اتاق را کنترل نمود. با استفاده از سیستم کف کاذب امکان نصب پنل های تهویه هوا نیز وجود دارد.

اتاق برق در چه مکان هایی میتواند قرار بگیرد؟

به عنوان مثال اتاق برق میتواند داخل یک کارخانه باشد که تمام تجهیزات آن برقی است و اگر برق قطع شود ،کارخانه عملا تعطیل میشود. اتاق برق باید وجود داشته باشد تا در صورت قطعی برق به موقع سیستم دیگری را جایگزین کند یا اگر ولتاژ برق کم یا زیاد شد از سوختن ماشین آلات یا برق گرفتگی جلوگیری کند و هر موردی که به برق مرتبط  باشد را مدیریت کند.

برخی از مشخصات فنی کف کاذب سراوینل مدل F77 مخصوص اتاق برق:

به راحتی قابل شستشو با هر نوع شوینده ایی میباشد و پس ازشستشو به همان کیفیت و زیبایی و درخشندگی روز اول باز میگردد.
مدل F77 کاملا ضد خش میباشد.
قابلیت تولید در سایزهای مختلف هم از نظر ضخامت و هم ابعاد بلحاظ نوع کاربرد را دارا میباشد .
محصول به مرور زمان پوسیده و اکسیده نمیگردد.
محصول  مقاومت بالای رنگ در برابر نور مستقیم آفتاب را دارا میباشد.
کف کاذب سراوینل دارای مقاومت نقطه ایی و گسترده بالایی می باشد.
100% ضد رطوبت
100%عایق الکتریکی و مناسبترین مدل برای اتاق های برق و مانیتورینگ واتاق سرور میباشد.
نوارهای دور پنل از جنس PVC با ضخامت 2 میلیمتر و عرض35 میلیمتر میباشد که باعث افزایش طول عمر محصول میباشد.
دارای سیستم زیر سازی بدون نیاز به اتصال به کف اصلی
روکش نهایی از جنس سرامیک با طرح ها ومدل های متفاوت و قابل انتخاب متناسب با محیط
سراوینل محصول 100 ایرانی
کف کاذب سراوینل استحکام و مقاومت بالایی در درجه حرارتهای مختلف و رطوبتهای بالا را دارا میباشد.
نوار دور ، ضخامت لبه ها را بصورت کامل پوشش داده و به آن پرس میگردد که باعث شکیل ترشدن و بالا رفتن استحکام محصول نهایی میگردد.

مشخصات  مدل سراوینل F77 کف کاذب مخصوص برق را مطالعه فرمایید.

کف کاذب سراوینل

کف کاذب سراوینل مدل F77

چرا استفاده از کف کاذب در اتاق برق الزامی است؟

استفاده از کف کاذب در اتاق برق امکانات عملیاتی  فراوانی را ایجاد می کند،این مزایا عبارتند از:

1. بهبود بهره‌وری

استفاده از کف کاذب  باعث بهبود بهره‌وری اتاق برق می‌شود. با دسترسی آسان به کابل‌ها و تجهیزات برقی، تعمیر و نگهداری به سرعت انجام می‌شود و توقفی در کارکرد سیستم به حداقل می‌رسد.

2. افزایش ایمنی

کف کاذب به افزایش ایمنی و تجهیزات برقی کمک می‌کند. از جمله ویژگی‌های ایمنی آن می‌توان به مقاومت در برابر آتش و ضدآب اشاره کرد.

3. سهولت در مدیریت

کف کاذب امکان مدیریت آسان کابل‌ها و تجهیزات را می‌کند. این به میزان هزینه‌ها و زمان صرف تعمیرات و تغییرات می‌شود.

4. پذیرشی

این سیستم طراحی پذیری بسیاری را در اتاق‌های برق ارائه می‌دهد. می‌توانم به راحتی تغییراتی اعمال کرد و به نیازهای جدید پاسخ داد.

نتیجه گیری

استفاده از کف کاذب در اتاق‌های برق یک تصمیم هوشمندانه است. این سیستم بهبود بهره‌وری، ایمنی، و سهولت در مدیریت را می‌کند. برای اطمینان از نصب و استفاده از این سیستم، بهتر است با تخصصی‌ترین تیم‌های نصب کف کاذب همکاری کنید. به همین دلیل، کف کاذب نوآوران را به عنوان یکی از بهترین منابع برای خدمات Rکف کاذب در نظر بگیرید. این انتخاب هوشمندانه‌ای است که به شما کمک می‌کند تا در این حوزه رقابت را پیش‌بینی کنید و از وب‌سایت‌های دیگر جلو بروید.

پیشنهاد فنی کف کاذب اتاق برق

بهمراه نکات کلیدی ساخت استراکچر تابلو برق ،شرکت نوآوران کیان ارتباط پایدار جهت سهولت در انتخاب کف کاذب  پیشنهاد فنی کف کاذب اتاق برق بهمراه نکات کلیدی ساخت استراکچر تابلو برق را با قابلیت دانلود رایگان  تقدیم شما مشتریان عزیز میکند. چنانچه در خصوص پیشنهاد فنی کف کاذب اتاق برق نیاز به مشاوره رایگان و تخصصی داشتید ، کافی است شماره 09900190083 را با نام کف کاذب نوآوران در لیست مخاطبانتان ذخیره کنید و با ما تماس بگیرید و یا در واتساپ برای ما پیام بگذارید. با لبخند پاسخگوی شما هستیم.

مشاوره فنی کف کاذب اتاق برق

جهت دریافت مشاوره فنی در خصوص موارد مربوط به کف کاذب اتاق برقمیتوانید با شماره 09900190083 تماس بگیرید و کاملترین و آخرین مشاوره ها را از تیم کارآزموده کف کاذب نوآوران دریافت فرمایید. ما تمام توان خود را برای تولید کف کاذب برق بکار گرفته ایم و بهترین ها را به شما پیشنهاد خواهیم داد.

تماس با شرکت نوآوران

اتاق برق شامل چه تجهیزاتی است؟

برق در صنعت به 3 روش تامین میشود 

  •   برق سراسری
  •   برق اضطراری یا UPS 
  •   استفاده از ژنراتورها (توربین های آبی ، موتورهای دیزل یا …)

برای برق سراسری یک کنتور برای محاسبه هزینه و قطع و وصل کردن آن در اتاق برق وجود دارد. زمانیکه برق شهر قطع میشود برق UPS وارد میشود که برای آن هم یک تابلو در اتاق برق وجود دارد همراه با دکمه ای برای قطع و وصل کردن آن . UPS  سه دقیقه وارد مدار میشود . این 3 دقیقه زمانیست که ژنراتور برای روشن شدن لازم دارد و تا روشن شدن و استارت ژنراتور ، UPS  برق را تولید میکند . دلیل اینکه از UPS به مدت طولانی تر استفاده نمیشود این است که  UPS  ظرفیت محدودی دارد و نهایتا تا 1 ساعت میتواند برق تولید کند برای همین فقط در مواقع لزوم از آن استفاده میشود . اما ژنراتور تا زمانیکه سوخت داشته باشد برق تولید میکند.  برای ژنراتور هم یک تابلو در اتاق برق وجود دارد . به همین ترتیب با توجه به نیاز و وجود تجهیزات در محل ،تابلوهای مخصوص هریک در اتاق قرار دارد.

اصولا کف کاذبی که برای اتاق برق درخواست میشود ، کف کاذب آنتی استاتیک است .

آنتی استاتیک یعنی ضد الکتریسیته ساکن . الکتریسیته ساکن درون بدن توسط ذرات کربن جذب میشود و موقع راه رفتن این الکتریسیته تخلیه میشود .اما ما در اتاق برق به یک قابلیت مهمتر به نام نارسایی نیاز داریم که کمک زیادی به ما میکند . به طور معمول برای قسمت های جلوی تابلو برق ها که احتمال برق گرفتگی وجود دارد ، کف پوش هایی استفاده میشود که عایق برق هستند . این کف پوش ها برای ولتاژهای خاص ضخامت های مختلفی دارند.

استفاده از کف پوش های عایق برق مانند این است که وسط دریا برروی یک تکه چوب ایستاده باشید .درصورت بوجود آمدن اتصالی در سیستم فلزی ، فولادی یا آلومینیومی درصورت افتادن فرد بروی آنها بدلیل ولتاز بسیار بالای برق پودر میشود  . زیرا آنها فقط آنتی استاتیک هستند ، یک کف کاذب آنتی استاتیک رسانا هست و جریان الکتریسیته را از خود عبور میدهد وباید برای جلوگیری از برق گرفتگی از سیستم ارت استفاده کنند و جریان الکتریسیته را به چاه ارت منتقل کنند . ما در اتاق برق به یک کف کاذب اتاق برق نارسانا نیاز داریم در این حالت دیگر نیازی به کف پوش عایق برق هم نیست چون کل کف ، عایق برق است.

ما برای کف کاذب اتاق برق یک پیشنهاد شگفت انگیز داریم.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

برای ساخت استراکچر اتاق برق باید موارد زیر را رعایت کنیم:

  • در برابر زلزله مقاوم باشد.
  • تحمل وزن بالا را داشته باشد.
  • ضدخوردگی باشد.

جهت اطلاع از نحوه ساخت استراکچر تابلو برق این صفحه را مطالعه فرمائید.

کف کاذب پست برق